Over MM Partnerberichten De beste tips om je marktkraam te optimaliseren

De beste tips om je marktkraam te optimaliseren

Na nogal wat markten te hebben gerund en ook achter een marktkraam te hebben gestaan, volgen hier enkele tips van experts voor wat ze hebben geleerd over het runnen van een succesvolle marktkraam en het maximale uit je ervaring halen. Dit is een geweldig hulpmiddel voor nieuwe standhouders en anderen met meer ervaring die een opfrisbeurt nodig hebben zodat bijvoorbeeld hun gewichten shop op een markt een groot succes wordt. 

Balanceren van weergaveruimte
Je kraam moet een gastvrije en uitnodigende ruimte zijn waar mensen naar toe worden getrokken! Er zijn veel manieren om je ruimte creatief te maken. Enkele praktische tips zijn echter om te proberen je scherm in evenwicht te brengen, zodat het op ooghoogte is, dan onder en boven. Als je een tafel hebt, probeer dan je product uit te balanceren, zodat het een combinatie van hoogtedisplays is, zodat je alles kunt zien als je er vanaf staat en niet alleen recht naar beneden op de tafel kijkt. Maak het opvallend en gemakkelijk voor je klanten om alles te zien!

Zorgen voor herinneringen
Het is belangrijk dat je indruk maakt op potentiële klanten en de media. Fotografen gaan op zoek naar geweldige dingen om te fotograferen en te delen met de community, en bloggers gaan op jacht naar het beste nieuwe product, shoppers zijn op zoek naar iets nieuws en innovatiefs. Ze willen bijvoorbeeld alles weten over latex spuiten, laat dat dit dan zien in je marktkraam! Probeer je stand uniek te maken zodat je zorgt voor herinneringen. 

Bepalen van producten
Ben je nieuw op markten? Je moet dan overwegen wat geschikt is voor een marktkraam en hoe je je productwinsten gelijkmatig kunt verdelen en aantrekkelijk kunt maken voor een groot aantal klanten. Je productstrategie zou moeten zijn om na te denken over het aanbieden van meer dan 1 artikelcategorie, een verscheidenheid aan kleuren en stijlen en tegen verschillende prijspunten. Prijspunten zouden idealiter in 3 hoofdcategorieën moeten worden verdeeld, namelijk: goedkope items, middenklasse artikelen en highlight-stukken. De mogelijkheid van een chopper huren bij je marktkraam zou bijvoorbeeld in de laatste categorie kunnen vallen. 

Zorgen voor herkenning
Merkherkenning is iets dat vaak wordt vergeten en genegeerd. Waarom is het belangrijk? Als iemand wordt blootgesteld aan je merk, maar het niet per se op de dag zelf koopt, hoe zullen ze zich je dan herinneren? Zorg ervoor dat je naam overal in je kraam zichtbaar is. Je kunt bewegwijzering of je naam op je producten hebben, of labels die zichtbaar en herkenbaar zijn. Het hoeft niet overdreven te zijn als het niet past bij de stijl van je werk, maak het subtiel.

Aanbieden van betalingsopties
Contant betalen is de meest gebruikelijke manier van betalen op de markten, maar op welke andere manieren kun je het je klanten gemakkelijker maken om je te betalen? Denk aan het huren van een mobiele eftpos-terminal, die je klant meerdere betaalmogelijkheden geeft. Als je je er niet voor wilt aanmelden, kun je overwegen om bestellingen aan te nemen of PayPal-betalingen aan te bieden. Eventueel kun je zelfs gebruik maken van Tikkies.

Lees ook: